Nyårs afton

På nyår var vi hemma hos Dennis. Vi var 28 st. Skulle egentligen vara 31 st, men några som hoppade av.

Vi hade beställt mat från karaveller. Tyvärr var det mycket dåligt...Synd när man sett fram emot en 3-rätts middag o inget var särskilt gott (och jag är inte kräsen)

Förrätt var någon potatisgratäng liknande grej med: Kronärtskocka, sparris o skinka o massor ost o någon konstig krydda. Kunde bara äta en liten bit, sen fick min bordsherre resten:)

Huvudrätt: Oxfile, som var helt ok. Sen potatisgratäng till. Jag tog bara en sked potatisgratäng. Men där var typ 5 st som bara fick äta kött, för det räckte inte. Så jag vet inte hur de räknade egentligen för kött var där gott om:)

Efterrätt: Chokladmousse. Mums tänkte jag, men blärk när jag smakade. Helt gele rinnig aktig med klumpar i...ingen höjdare.

Men senare så tog vi chokladmoussarna som blev över (ungefär hälften av folket på festen åt inte den) hällde ner i ett glas med lite vodka o mjölk. Sen blev det en god milkshake:) Så det var bra!

Jag var duktig som hade kameran med mig..men hade glömt kolla batteriet. Så kameran dog efter 4 foton tagna:(




Min ena bordsherre bakom en vägg:)



Filippa:)



Lajl, Karro o Jimmy



Sista fotot:(

Hoppas ni hade en bra nyårs afton:)


Puss o kram


Kommentarer
Karro

Ja, det var trist att potatisen inte räckte men jag tyckte allt var smaskens. Klumparna i efterrätten var ju riven choklad :) Kram

2011-01-07 @ 08:40:35
Tobbe

Det var ju något snille som sa att efterrätten skulle stå i kylen (Johan host, host)....jag trodde det var för för hög temperatur under så många timmar.....men men;-)



Tror också de flesta gillade maten o som du sa, köttet var kanon. Men de ska få höra om potatisgratängen till nästa gång. Vad kostar potatis liksom. Det är nog vanligare att de snålar på köttet men nu fick folk 2-3 skivor oxfilé vardera (de som inte tog potatis).



Aja, det viktigaste är att det var bra drag på festen-)



Kram

2011-01-07 @ 09:11:02
johanna

Ja..festen för övrigt var ju super:) Märkligt att det var så lite potatisgratäng, men de måste räknat fel!

För det är som du skrev, vad kostar potatis...skulle nästan varit tvärtom. Oxfile är ju dyrt! Men där fanns ju så vi kunde bjudit ner grannarna med:)

2011-01-07 @ 09:51:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0