Filmtajm!

I kväll har jag och Jimmy sett en svensk film, Himlen är oskyldigt blå.

Den var bättre än vad jag väntat mig.
Så den är absolut sevärd!!

Poster Himlen är oskyldigt blå (2010)

Nästintill perfekt film

MovieZine RatingMovieZine RatingMovieZine RatingMovieZine RatingMovieZine Rating

 

Med "Himlen är oskyldigt blå" ger Hannes Holm oss en filmjuvel som framkallar både leenden och tårar i ögonvrån. Till sin hjälp har han skådespelare i högform och en stark och fin berättelse som kan bli en framtida klassiker.

"Himlen är oskyldigt blå" är baserad på verkliga händelser kring den så kallade Sandhamnsligan som på sjuttiotalet tillverkade och sålde narkotika. Men filmens huvudperson är den unge Martin (Bill Skarsgård) som bor med sin alkoholiserade pappa (Björn Kjellman) och kuvade mamma (Amanda Ooms). För att slippa misären i hemmet nappar han på en kompis erbjudande att följa med ut till Sandhamn en sommar. Här träffar han kärleken i Jenny (Josefin Ljungman), men blir också inblandad i restaurangägaren Göstas (Peter Dalle) skumma affärer.

 

Nu kallar sängen!!

Sov gott!

Puss o kram



Kommentarer
Alice

Åh välkommen tillbaka till bloggvärlden Johanna! Jag spanar in mellan jämna mellanrum! Kram!

2011-04-16 @ 19:48:40
URL: http://alicealizee.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0